Over mij

Ik ben werkzaam in de bijscholing van professionals in de zorgsector en heb daar o.a. al ruim 8 jaar ervaring met het ontwikkelen van standaard- en maatwerktrajecten. Het gaat hierbij om bijvoorbeeld vaardighedenonderwijs, maar ook trajecten voor het opleiden van aandachtsvelders op de werkplek, coaching en intervisietrajecten. Voor mijn Masteropleiding MLI (master leren en innoveren) aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven heb ik een literatuuronderzoek gedaan naar transfer van leerresultaten naar de werkplek.

Ik heb besloten die kennis over transfer te gebruiken en beschikbaar te maken voor collega's door kennis, ideeen en hulpmiddelen te delen via deze website. Ik prentendeer niet alles over transfer te weten, ik wil via deze site vooral delen wat ik heb gevonden, welke wetenschappelijke literatuur er te vinden is en welke hulpmiddelen je zou kunnen gebruiken. Hierin ben ik ook niet volledig, voor mij staat het delen van kennis voorop!

Heb je dus vragen, tips, aanvullingen of andere ideeën; mail me dan vooral via sharongiesbers@gmail.com. Op die manier kunnen we samen deze toolbox verder vullen en onze kennis en ideeën delen. Zo ben ik bijvoorbeeld op zoek naar goede en handige informatie en tips over het meten van leercultuur op de werkplek, en een hulpmiddel waarbij de theorie van Hattie en Timperley over feedback vertaald is naar een praktisch instrument.


De gebruikers

Gebruikers van deze website zijn ontwerpers van standaard of maatwerkaanbod van leertrajecten; dat kunnen allerlei leerinterventies in en buiten de werkplek zijn. Je kunt hierbij denken aan bijscholingen, trainingen, coaching, leren op de werkplek etc. Het gaat om trajecten waarin professionals leren of zich ontwikkelen en waar een transfer van leren naar de werkplek essentieel is voor het effect van het leertraject.